Istraživanje o vršnjačkom nasilju među srednjoškolcima
Autor: Ružica Kruhoberec, 27. 6. 2023.
Nakon provedenog istraživanja o vršnjačkom nasilju, rezultati su statistički obrađeni te prezentirani na satu razrednog odjela prvih, drugih i trećih razreda. Statističku obradu anketnog ispitivanja izradila je psihologinja koja je pripremila mlade edukatore za prezentaciju podataka učenicima. U istraživanju je obuhvaćeno 218 učenika : 75,2 % djevojaka i 20,2 mladića te 4,6 % nedeklariranih, od toga 38,1 % prvi razredi, 33,9 % drugi razredi, 28 % treći razredi. 83,5% učenika je iz cjelovite obitelji , 11, 5 % učenika živi s majkom, 3,1% živi s ocem, a 2,9% u drugim okolnostima ( kod rođaka, podstanara i sl. ). Također, 78% učenika je putnika, a 22 % živi u mjestu školovanja. Komparirano s prethodnim istraživanjem o mentalnom zdravlju ( svibanj 2021., prosinac 2022.) te emocionalnoj iscrpljenosti (veljača 2023.) pokazatelji ukazuju na povezanost između svih oblika vršnjačkog nasilja i internaliziranih problema u ponašanju. Sanda Horvatović, psihologinja Detaljnije pročitajte pod "više".
Za istaknuti je važnost djelovanja na prevenciji svih oblika vršnjačkog nasilja, jer 48% učenika doživjelo je nasilno ponašanje povremeno ili često, a čak 10– 19% svakodnevno. Najviše je učenika doživjelo svakodnevno psihičko nasilje i to : ogovaranje (28%), internetsko nasilje (17,71%), a najmanja je incidencija fizičkog nasilja (2,49%). Mladići su skloniji ismijavanju i ruganju, djevojke isključivanju iz društva i ogovaranju. Važno je skrenuti pozornost kako dio srednjoškolaca pomaže počiniteljima nasilja različitim reakcijama ( aplaudiranjem, bodrenjem i sl.)
U opservaciji jednako obuhvaćeni su učenici koji su doživjeli nasilje - žrtve i počinitelji nasilja te učenika koje ne započinju nasilje, ali su uključeni u njega ili mu svjedoče
Od iznimne važnosti je da se Preventivni program nasilja usmjeri na prevenciju vršnjačkog nasilja, posebno u drugim razredima. Također, važno je stvarati pozitivno školsko ozračje gdje su učenici motivirani za učenje u sigurnim školskim uvjetima rada bez pritisaka i frustracija. U tome iznimno veliku ulogu imaju nastavnici i stručni suradnici u posebno u pravovremenom prepoznavanju vršnjačkog nasilja .
Ono na čemu škola treba poraditi je stvaranje povjerenja između učenika i djelatnika škole, preventivni program implementirati u školskom kurikulumu te vršiti godišnju ili dvogodišnju evaluaciju.
Edukatori i članovi Tima za vršnjačku edukaciju bili su: Teodora Stupar, 2.b, Rafael Ilić, 2.b i Emma Mitrović 1.c, Zahvala mladim edukatorima na vrsnim komunikacijskim vještinama i prezentacijskom umijeću .
Sanda Horvatović, psihologinja
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Ustanove |
Korisno |
Ovaj tjedan: 1336
Danas: 440