Nakon sudjelovanja na edukaciji Artificial Intelligence for Education: Exploring the Frontiers of ICT na Malti u sklopu projekta Erasmus + KA122 Odiseja digitalnog vremena, profesor fizike Vedran Žadanj i profesorica biologije Ružica Kruhoberec održali su niz radionica za učenike pod nazivom Kreativno partnerstvo za budućnosti –
primjena alata UI u edukaciji.
Kratkom anketom na početku svake radionice ispitali smo iskustva učenika u primjeni UI i većina učenika već je koristila alate UI u edukaciji, najčešće ChatGPT, za pisanje zadaća ili traženje brzih odgovora.
Kroz prezentaciju i razgovor s učenicima istaknute su prednosti, ali i nedostatci i potencijalne opasnosti primjene UI u učenju. Uz već poznati Chat GPT upoznali smo učenike i s drugim alatima UI poput Perplexity, Gemini, Copilot, Gama, Julius … i primjerima primjene u učenju naglašavajući prednosti i nedostatke pojedinih aplikacija.
Cilj naših radionica bio je educirati učenike kako učinkovitije primijeniti alate UI u učenju pa su učenici u skupinama kroz različite zadatke uvježbavali kako pravilno napisati upit (prompt), kako izraditi prezentaciju ili infografiku, kako provjeravati i kritički vrednovati informacije. Nakon izrade zadataka kroz razgovor smo razmijenili dojmove i iskustva.
Zaključak naših radionica i preporuka učenicima u primjeni alata UI je:
- UI nije uvijek 100 % točna – obavezno provjeravati informacije.
- Sami odlučujemo što ćemo upotrijebiti i odgovorni smo za točnost i primjerenost informacija.
- UI pomaže – ne razmišlja umjesto nas.
S pravim pristupom, UI čini učenje zanimljivijim i bržim!






