Nakon sudjelovanja na edukaciji Artificial Intelligence for Education: Exploring the Frontiers of ICT na Malti u sklopu projekta  Erasmus + KA122 Odiseja digitalnog vremena, profesor fizike Vedran Žadanj i profesorica biologije Ružica Kruhoberec održali su niz radionica za učenike pod nazivom Kreativno partnerstvo za  budućnosti –
primjena alata UI u edukaciji.

Kratkom anketom na početku svake radionice ispitali smo iskustva učenika u primjeni UI i većina učenika već je koristila alate UI u edukaciji, najčešće ChatGPT, za pisanje zadaća ili traženje brzih odgovora.

Kroz prezentaciju i razgovor s učenicima istaknute su prednosti, ali i nedostatci i potencijalne opasnosti primjene UI u učenju. Uz već poznati Chat GPT  upoznali smo učenike i s drugim alatima UI poput  Perplexity, Gemini, Copilot, Gama, Julius … i primjerima primjene u učenju naglašavajući prednosti i nedostatke pojedinih aplikacija.

Cilj naših radionica bio je educirati  učenike kako učinkovitije primijeniti alate UI u učenju pa su učenici u skupinama kroz različite zadatke uvježbavali kako pravilno napisati upit (prompt), kako izraditi prezentaciju ili infografiku, kako provjeravati i kritički vrednovati informacije. Nakon izrade zadataka kroz razgovor smo razmijenili dojmove i iskustva.

Zaključak naših radionica i preporuka učenicima u primjeni alata UI je:

  • UI nije uvijek 100 % točna – obavezno provjeravati informacije.
  • Sami odlučujemo što ćemo upotrijebiti i odgovorni smo za točnost i primjerenost informacija.
  • UI pomaže – ne razmišlja umjesto nas.

 S pravim pristupom, UI čini učenje zanimljivijim i bržim!

Skip to content