2020-10-20 13:27:18 Pravilnom prehranom do zdravog razvoja Povodom obilježavanja Svjetskog dana hrane i Dana Erasmusa, 16. rujna 2020., prijavljena je u katalogu aktivnosti Erasmusa i Preventivnog programa Klinike za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“ u Zagrebu „Volim zdravlje“ i provedena aktivnost našeg školskog projekta „Pravilna prehrana za zdrav razvoj“. Kroz online radionice učenicima su prezentirani rezultati anketnog istraživanja o prehrambenim navikama učenika (na uzorku od 200 učenika naše škole te 120 učenika iz 6 srednjih škola grada Vinkovaca), a raspravljalo se i o povezanosti prehrane i mentalnog zdravlja. Iako u virtualnom okruženju ostvarili smo planirane ishode za učenike (usvojiti osnovna znanja o utjecaju pravilne prehrane na tjelesno i mentalno zdravlje; razviti i primijeniti pravilan stil prehrane; primijeniti stečena znanja u praktičnom načinu života; formirati pozitivne stavove u osobnom i socijalnom razvoju te zdravlju). Projektnu aktivnost vodile su: psihologinja Sanda Horvatović, pedagoginja Marina Topalović te profesorica biologije Ružica Kruhoberec. Pod „više“ možete pročitati rezultate ankete i pogledati fotografije s online radionica. U prilogu su prezentacije s održanih radionica. Analizom provedene ankete došli smo do zanimljivih pokazatelja koji govore kako : Najveći broj učenika (2/3) imaju tri obroka dnevno, manje od 1/3 četiri ili pet obroka, a mali broj jedan ili dva obroka. Polovina učenika konzumira brzu hranu, 1/4 kuhanu hranu, no vrlo mali broj konzumira mliječne proizvode i ribu. Oko 1/4 učenika jednom dnevno ili češće tijekom tjedna jede grickalice (kao zamjenu za obrok) Oko 2/3 učenika unose tekućinu od litre do dvije i više, a nešto manje od 1/3 litru ili manje od litre, a mali dio (značajni podatak) konzumira alkohol. Od konzumirane tekućine 1/3 učenika unosi vodu, a 2/3 kombinirano (voda, sokova, gazirana i negazirana pića). 2/3 učenika redovito konzumira voće, a nešto manje od 1/3 ponekad te vrlo mali broj uopće ne konzumira voće. Više od 50% učenika provodi neku vrstu tjelesne aktivnosti. 2/3 učenika konzumira hranu po okusu, a ne po kvaliteti. 50% učenika zadovoljno je svojim fizičkim izgledom, manje od 1/3 je manje zadovoljno ili nezadovoljno i jedan manji dio u potpunosti nezadovoljno. Oko 2/3 učenika svjesni su kako zdrava prehrana utječe na mentalne funkcije mozga, ali samo 1/3 vodi računa o prehrani. Najveći broj učenika, više od 2/3, nema zdravstvenih poteškoća, manji broj (manje od 1/5) učenika ima zdravstvene poteškoće u vidu respiratornih, metaboličkih smetnji, dijabetesa, kroničnih poteškoća te poteškoća u učenju.Na temelju rezultata istraživanja, provedena je edukacija o važnosti i utjecaju prehrane na mentalne procese (učenje, pamćenje, rasuđivanje, koncentraciju i složenije misaone procese, motivaciju), te povezanosti hrane i bioloških činitelja. Značajno je naglasiti kako su edukativne aktivnosti bili interaktivnog karaktera što daje na značaju provedenih aktivnosti radioničkog tipa. Također, pohvalni podatak u svezi projekta je činjenica da se aktivnosti i radionice provode šestu godinu za redom. Kroz navedeni period uočena je mala, ali značajna promjena stava učenika o važnosti prehrane i utjecaju na razini mentalne funkcije mozga (SŽS). U vezi Preventivnog programa škole i projekta „Volim zdravlje" predstoje daljnje aktivnosti edukativnog i radioničkog karaktera u prosincu (prigodom Svjetskog dana borbe protiv AIDS-a) kada će naši učenici u ulozi edukatora poučavati svoje kolege, vršnjake, u našoj i drugim srednjim školama grada. U planiranim aktivnostima naći će se i radionice o prevenciji AIDS-a i drugih spolno-prenosivih bolesti te razvoju komunikacijskih vještina adolescenata.
|
Zdravstvena i veterinarska škola Dr. Andrije Štampar |